door mirjambroeke | mei 15, 2018 | Artikelen
Speel jij graag op safe? Houd je vast aan zekerheid, aan een vaste structuur, aan (werk)vormen die weinig vernieuwend zijn maar waarvan je weet dat ze in ieder geval werken? Zonde! Daarmee prikkel en activeer je jezelf, je deelnemers en je opdrachtgevers niet. Terwijl...
door mirjambroeke | sep 22, 2017 | Blog, De Speelacademie
Start: Leergierigheid en experimenteren hangen wat ons betreft heel nauw samen. Doe jij mee met het volgende reis-experiment? Let op, begin klein: Oefen onderstaande met een klein veranderdoel bijvoorbeeld: hoe kan ik het geklaag bij het koffieapparaat verminderen of...
door mirjambroeke | sep 22, 2017 | Artikelen
Wij – Judith en Mirjam – zien leren, ontwikkelen en veranderen als een avontuur. Een avontuur waarin je wordt uitgedaagd je grenzen te verleggen, waarin je nieuwe dingen leert en waarmee je “beter” wordt of je in ieder geval beter gaat voelen. Door...
door mirjambroeke | sep 7, 2017 | Blog, De Speelacademie
Hard werken in een training betekent vaak, veel aan het woord zijn. Praten, praten, praten, nog een keer uitleggen, nog een voorbeeld geven of een oefening uitgebreid nabespreken. Helaas voor de harde werkers onder ons, is het effect van dat vele praten slechts 10%....
door mirjambroeke | aug 31, 2017 | Blog, De Speelacademie
Hoe vaak gebeurt het ons niet: We zien iemand iets ongewoons doen en we denken: leuk maar dat is niets voor mij. Of iemand stelt voor om van een beoordelingsgesprek een spel te maken: leuk maar niet voor de organisatie waar ik werk. Of iemand doet een voorstel om eens...
door mirjambroeke | aug 25, 2017 | Blog, De Speelacademie
Heb je dat ook dat je overal voorbeelden ziet van gedragsbeïnvloeding? In reclames, in mails, in televisieprogramma’s, in trainingen, presentaties? En dat je steeds op zoek bent naar het achterliggende format? Of je volgt zelf een training of workshop en je kijkt...
door mirjambroeke | jul 25, 2017 | Wijsheid-Woensdag
door mirjambroeke | jul 24, 2017 | Ontwerp-Tips
Een comfortabele leeromgeving creëer je door bewust na te denken over de zaalopstelling. Heb je die blokopstelling echt nodig? #SpeelseSessies #trainerstips
door mirjambroeke | jul 23, 2017 | Artikelen
Wat is een klantreis? Een klantreis – ook wel een customer journey genoemd – is het verhaal van: een typische klant/gebruiker (een persona, een echt of fictief persoon) verteld in korte afgekaderde hoofdstukjes (episoden) waarin verschillende momenten...
Recente reacties